Kiedy powinno się wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to profesjonalnie zrobi. Spore firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, więc przygotowaniem logotypów zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który zajmuje się przygotowaniem grafik.
W sytuacji rebrandingu logo firmy wytwarza się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje wiele czasu i jest również dosyć dużym kosztem.
W takiej sytuacji trzeba przedtem zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej ogólnie rzecz ujmując posiadać kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, by firma miała bardzo dobrze opracowany intencja tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest takie proste. Nierzadko to wymaga de facto dużo pracy. Projektowanie logo powinno się zacząć od nowa i to także nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, nierzadko dosłownie nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, ale powinno przekazywać inne wartości, jeżeli już się zmieniły, albo mieć inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest realnie spore.
Sprawdź również informacje na stronie: http://www.eveo.eu.